Witamy na stronie
Zespołu Szkół Uzdrowiskowych w Rabce

Wycieczka do Muzeum  im. Wł. Orkana w Rabce

Aby wzbogacić  doświadczenia dzieci w wiedzę o regionie podhalańskim   i Rabce  12 maja 2018r.  wychowawcy zorganizowali wycieczkę do Muzeum im. Władysława Orkana,  które  mieści  się w  modrzewiowym kościółku  z 1 połowy XVII wieku. W Muzeum  mogliśmy zobaczyć  niezwykle ciekawe eksponaty związane z tradycjami i obrzędami ludowymi, rzemiosłem wiejskim, ubiorem dawnych górali zamieszkujących Beskidy.  Korzystając z oferty edukacyjnej muzeum zwiedziliśmy również kościółek podziwiając jego wnętrze i  poznaliśmy związane z tym miejscem legendy.

Biedroneczki są w kropeczki…

16 maja 2018r po spacerze na wiosenną  łąkę  dzieci z najmłodszej grupy   wykonywały biedronki z kolorowego papieru. Pod czujnym okiem pani Lucynki dzieci wycinały różnej wielkości kółka  by następnie składać z nich piękne czerwone biedroneczki. Składanie papieru to praca dwóch rąk, która doskonale wpływa na rozwijanie zdolności manualnych  oraz  przywraca poczucie relaksu i  przyjemności. A oto efekty pracy naszych najmłodszych…J

Laurka dla mamy

20 maja 2018 roku dzieci z grupy VIII i I  pod opieką pani Moniki Widzisz malowały  farbami transparentnymi – laurkę dla mamy. Dzieci zapoznały się z nową techniką plastyczną i starały się wykonać swoje serce dla mamy najładniej jak potrafiły. Zabawa z farbami transparentnymi przyniosła dzieciom dużo radości,  wniosła różnorodność  w ich działania artystyczne oraz pokazała nowe możliwości od malowania tradycyjnymi farbami.

Wycieczka do Zakopanego

Dnia 27 maja 2018 r. pojechaliśmy na wycieczkę autokarową do Zakopanego. Przez cała wycieczkę towarzyszył nam przewodnik tatrzański . Jechaliśmy słynną drogą „zakopianką” a  potem spacerując , podziwialiśmy piękne górskie widoki doszliśmy na szczyt góry Gubałówki. Dużą atrakcją dla nas był zjazd do Zakopanego kolejką torową .Sympatyczny pan przewodnik opowiadał nam o zwyczajach górali , faunie i florze górskiej. Mieliśmy okazję zwiedzić najstarszy cmentarz na Pęksowym Brzysku, najsłynniejszą ulicę Krupówki, skocznie narciarskie oraz Sanktuarium na Krzeptówkach. Jednak największą atrakcją dla nas  było zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego Tatrzańskiego Parku Narodowego -  oglądanie  filmu w 4D, największa w Polsce makieta Tatr, sala odkryć i wiele innych atrakcji. Wróciliśmy wieczorem do sanatorium bardzo zmęczeni ale  była to niezwykle udana wycieczka.

Wiosenne     impresje –  malowanie kredą

Piękna wiosenna pogoda sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu, dlatego   w  niedzielne popołudnie 3. 06.2018 r. odbyły się  zajęcia plenerowe dla najmłodszych dzieci – zabawa polegająca na malowaniu kredą na asfalcie. Na placu w parku zdrojowym powstały  kolorowe kompozycje plastyczne będące odzwierciedleniem dziecięcych przeżyć i marzeń.:))

Zapraszamy do galerii

Tulipanowa łączka

5. 06 2018 r. odbyły się zajęcia cykliczne: „Origami - baw się z nami", realizowane podczas zajęć pozalekcyjnych .Tematem dzisiejszych zajęć była "Tulipanowa łąka". Pani Lucynka instruowała pracę od prostych złożeń, przechodząc do trudniejszych . Origami doskonali prawidłowe i dokładne wykonywanie czynności, wdraża do ładu i porządku, współpracy i wzajemnej pomocy, rozwija wytrwałość i cierpliwość. Dzieci  mogły liczyć na pomoc pani, która kilkakrotnie powtarzała wszystkie ruchy i udzielała pomocy przy wykonaniu trudniejszego przejścia do kolejnej fazy składania papieru.  Efektem zajęć są przepiękne  tulipany i motyle zdobiące gazetkę naszego sanatorium.

Pergamano

6.06. 2018 r. po raz kolejny zaprosiliśmy na spotkanie p. Ewę Piechotę, naszą rabczańską artystkę ludową, by wprowadziła nas w tajniki bardzo trudnej techniki plastycznej  - PERGAMANO.  Na  samym początku na naszych  twarzach malowało się zwątpienie i brak wiary w swoje umiejętności, ale po wysłuchaniu instrukcji p. Ewy  już było lepiej. Szybko okazało się, że „nie taki diabeł straszny jak do malują”. Technika ta pozwoliła nam  skupić się i wyciszyć dzięki,  temu powstały piękne kartki okolicznościowe.

Zapraszamy do galerii

Misja szkoły

Bezpieczna szkoła wspomaga proces leczenia, zapewnia opiekę, rozwija zainteresowania i samorządność uczniów, umożliwia kontynuowanie nauki w trakcie leczenia i po powrocie do szkoły macierzystej.

Przygotowuje do aktywnego uczestnictwa w różnych formach życia społecznego oraz dba o dobrą organizację pracy uczniów i nauczycieli poprzez nowoczesne wyposażenie w środki dydaktyczne na miarę trzeciego tysiąclecia.

Szkoła jest miejscem sukcesu i integracji wszystkich podmiotów.